Nordea Omaposti on sinun digitaalinen postilaatikkosi, joka mahdollistaa helpon ja nopean tavan hoitaa asioita kanssamme.

Omapostilla voit sekä lähettää että vastaanottaa viestejä ja dokumentteja Nordeasta ja Nordea Financesta vaikka sinulla ei olisi Nordean verkkopankkitunnuksia. Nordean Omapostia käytät oman pankkisi tunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Nordea Omapostilla lähetät kätevästi liitteitä ja vastaanotat-, sekä allekirjoitat sopimuksia. Nordea Omapostiin kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla. Nordean asiakkaana saat meihin yhteyden myös verkko- ja mobiilipankissa klikkaamalla verkko- tai mobiilipankissa kohtaa Ota yhteyttä. 

Saat ilmoituksen saapuneesta viestistä 

Lähetämme sinulle muistutuksen tekstiviestinä tai sähköpostilla kun Omapostissa on odottamassa toimenpiteitäsi odottava viesti tai dokumentti. Jotta muistutus varmasti saavuttaa sinut, on tärkeää että pidät esim. matkapuhelinnumerosi aina ajan tasalla. Numeron muutoksesta voit ilmoittaa meille Omapostilla sekä OmaLuotto-palvelussa. 

Nordean Omaposti on turvallinen viestintäkanava

Nordean Omapostissa voit:

  • Vastaanottaa suojatusti Nordea Financen lähettämiä viestejä, tiedotteita  ja sopimuksia.
  • Allekirjoittaa sopimuksia ja asiakirjoja sähköisesti.
  • Lähettää suojatusti viestejä ja liitetiedostoja meille.
  • Tallentaa sopimukset tietokoneellesi tai tulostaa ne. Kaikki sähköisesti allekirjoitetut sopimukset ja tiedostot arkistoituvat kätevästi Omapostiin ja sinun ei itse tarvitse huolehtia arkistoinnista.
  • Tarkistaa kaikki allekirjoittamasi sopimukset.
  • Tarkastella aikaisempia viestejä ja sopimuksia.

Lue huolellisesti Omapostin käyttöehdotAvautuu uuteen ikkunaan ennen palveluun kirjautumista. Kirjautumalla hyväksyt käyttöehdot sinua sitovaksi.

Näin pääset Omapostiin

  • Nordean Omapostiin pääset kirjautumaan joko tämän sivun ylälaidan kuvassa olevasta painikkeesta tai ylälaidan "Kirjaudu Nordean Omapostiin"-linkin kautta. 

Näitä tarvitset Omapostin käyttöön

  • Nordean Omapostin käyttöön tarvitset voimassa olevat suomalaisen pankin pankkitunnukset.
  • Huomaathan, että myös muiden kuin Nordean pankkitunnuksetkin käyvät. 
  • Viestien lähettäminen tai lukeminen ei edellytä sinulta voimassaolevaa asiakkuutta. 

Näin lyödät sinulle lähetetyt viestit ja asiakirjat

  • Sinulle tutustuttavaksi tai tiedoksi lähetetyt viestit ja asiakirjat löydät kohdasta ”Muut asiakirjat ja viestit”. 
  • Samasta paikasta löydät myös jo aikaisemmin allekirjoittamasi asiakirjat sekä vanhentuneet ja hylkäämäsi dokumentit. 
  • Saapuneen viestin tunnistat siitä, että se on merkitty ”Viesti”-otsakkeella. 

Mistä löydän allekirjoitettavat asiakirjat?

  • Allekirjoitustasi odottavat sopimukset löydät kohdasta "Allekirjoitettavat sopimukset". 
  • Samassa kohdassa voi olla myös näihin palveluihin sovellettavia ehtoja ja muita dokumentteja, jotka muodostavat osan sopimuksesta tai on lähetettävä sinulle ennen sopimuksen tekemistä. 
  • Ennen kuin allekirjoitat sopimuksen, tutustu sinulle lähetettyihin asiakirjoihin kohdassa ”Allekirjoitettavat sopimukset”. 
  • Ilmoitathan meille, jos asiakirjojen sisältö ei vastaa sitä, mistä olet kanssamme sopinut. 

Miten allekirjoitan sähköisesti?

  • Pääset tarkastelemaan ja  allekirjoittamaan painamalla  “Allekirjoita”-painiketta. 
  • Sopimuksen sähköisen allekirjoituksen teet pankkitunnuksillasi. Pankkitunnukset voivat olla minkä tahansa pankin tunnukset. 
  • Allekirjoittamalla sopimuksen annat asiakirjassa mainitut vahvistukset. Annettavat vahvistukset määräytyvät palvelukohtaisesti. 
  • Vahvistat esimerkiksi, että olet tutustunut palvelun ehtoihin ja olet vastaanottanut asiakirjassa luetteloidut muut dokumentit. 
  • Lisäksi allekirjoittamalla asiakirjat sähköisesti vahvistat esimerkiksi, että tehty hakemus/sopimus/sitoumus sitoo sinua ehtojensa mukaisesti ja sitoudut maksamaan sovitut palkkiot ja palvelusta veloitettavat maksut.